Στην ωφελιμότητα της επέκτασης της Περιφερειακής Αιγάλεω που

ενώνει την Δυτική με την Ανατολική Αττική αποφορτίζοντας
κυκλοφοριακά τους Δήμους Φυλής και Αχαρνών αλλά και μειώνοντας
τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις , αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Φυλής
Χρήστος Παππούς την Δευτέρα 13 Μαΐου 2024, κατά την ειδική
Συνεδρίαση λογοδοσίας, του Δημοτικού Συμβουλίου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της “Λαϊκής Συσπείρωσης Φυλής” ο
Δήμαρχος μεταξύ άλλων επεσήμανε, πως είναι ένα εμβληματικό έργο
που διαχρονικά διεκδικούσε ο Δήμος Φυλής από την πάλαι ποτέ
Νομαρχία Δυτικής Αττικής και σημερινή Περιφέρεια.
Απόσπασμα σχετικού βίντεο

Την εισήγηση πραγματοποίησε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων
Θανάσης Σχίζας αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής:
Προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς οι διαδικασίες από την Δ/νση
Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Αττικής για την υλοποίηση του οδικού
έργου του Γ΄ Τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω που ενώνει
την Δυτική Αττική με την Ανατολική. Ολοκληρώθηκαν οι προμελέτες οι
οποίες ήδη έχουν σταλεί για έγκριση περιβαλλοντικών όρων στην
Αποκεντρωμένη.


Η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της
Αναδόχου Εταιρίας έχει ως αντικείμενο την εκπόνηση των
απαραίτητων μελετών για την ολοκλήρωση του Γ΄ τμήματος της Δυτικής
Περιφερειακής Αιγάλεω , μήκους 2,5 χλμ το οποίο χωροθετείται στη
βόρεια πλευρά της Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων του Δήμου μας
και στη βορειοδυτική πλευρά του Μενιδίου.
Αρχίζει από τον ήδη τελευταίο κατασκευασμένο κυκλικό κόμβο που
βρίσκεται κοντά στο γήπεδο ποδοσφαίρου <<Ερμής>> στη συμβολή
της υφιστάμενης Δυτ. Περιφερειακής Αιγάλεω με την προέκταση της
οδού Ιονίου Πελάγους και καταλήγει στη συμβολή με την οδό Αγίου
Διονυσίου του Δήμου Αχαρνών στην περιοχή των εγκαταστάσεων της
ΕΥΔΑΠ.
Ο δρόμος θα έχει μήκος 2,5 χλμ με τετράϊχνη διατομή , πλάτους 18,10μ
πλέον ερεισμάτων και τάφρων με πρόβλεψη νησίδας 3,30 μ. για τον
διαχωρισμό των δύο κατευθύνσεων . Το νότιο έρεισμα προβλέπεται με
πλάτος 2,5 μ για την κυκλοφορία πεζών με διαχωριστικό στηθαίο
ασφαλείας. Προβλέπονται 3 κυκλικοί κόμβοι ( Round about ) και τεχνικό
cut and cover μήκους 192 m.
Στις θέσεις διασταύρωσης με τον ενισχυτικό αγωγό ΕΥΔΑΠ Φ.2000
προβλέπονται κατάλληλα τεχνικά έργα , ενώ προβλέπονται και νέα
τμήματα ενισχυτικού αγωγού για την απομάκρυνσή του από το οδικό
έργο , σε θέσεις που απαιτείται .
Η χάραξη του έργου διέρχεται βόρεια του γηπέδου Ερμής με κατεύθυνση
δύση – ανατολή , στην περιοχή Λεφάντω. Η χάραξη βρίσκεται στη
κατάντη του κύριου καναλιού Υδραγωγείου Μόρνου και του ενισχυτικού
αγωγού φ.2000 νοτιότερα. Διασταυρώνεται με κατάλληλο τεχνικό με τον
ενισχυτικό αγωγό και στη συνέχεια διέρχεται στη ζώνη μεταξύ καναλιού
και αγωγού.
Στην περιοχή λόφου Λιούγκο διέρχεται με τεχνικό cut and cover μήκους
192 μ. και βρίσκεται εκτός και σε απόσταση από την περιοχή Natura
2000.
Ο 2ος κυκλικός κόμβος θα γίνει στην περιοχή Πλάτωνα νότια της
διασταύρωσης των οδών Νερομάνας και Α. Συγγρός. Ακολούθως η
χάραξη στρέφει ανατολικά έως την οδό Αγ. Διονυσίου στο ΝΔ. άκρο των
εγκαταστάσεων της ΕΥΔΑΠ όπου και προβλέπεται η κατασκευή του 3ου
κόμβου.
Σκοπός του έργου είναι η παράκαμψη της Δ.Ε Άνω Λιοσίων καθώς και η
δημιουργία νέας βορειοδυτικής εισόδου – εξόδου του Δήμου Αχαρνών ,
αποφορτίζοντας κυκλοφοριακά τους Δήμους Φυλής και Αχαρνών.
Στη σημερινή κατάσταση και εξαιτίας της θέσης των δύο Δήμων
παρατηρείται τόσο στο κέντρο όσο καις τις γειτονιές τους έντονη
κυκλοφορία με σημαντικό φόρτο από οχήματα βαρέως τύπου (
φορτηγά και νταλίκες ) που περνούν και σε αστικούς δρόμους ,
αυξάνοντας έτσι την επικινδυνότητα.
Απώτερος σκοπός είναι το υπό μελέτη τμήμα μαζί με ένα νέο
σχεδιαζόμενο έργο να αποτελέσουν ένα ενιαίο κυκλοφοριακό δακτύλιο
των δύο Δήμων παρέχοντας ευελιξία αναβάθμισης των πυρήνων τους
με πεζοδρομήσεις , έργα πρασίνου , ηπιότερη κυκλοφορία κ.λ.π.
Μακροπρόθεσμος σκοπός είναι η επέκτασή του προς την Λ.
Καραμανλή.
Είναι ένα εμβληματικό οδικό έργο που θα υποστηρίζει την ασφάλεια
των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.
Ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί και από τη δυτική πλευρά με έξοδο
στην Εθνική Κορίνθου , θα έχει αρχή και τέλος , μειώνοντας τους
χρόνους οδήγησης , πετυχαίνοντας ενεργειακή εξοικονόμηση ,
περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή αποφόρτιση και το κυριότερο μείωση
των κινδύνων από τροχαία ατυχήματα.
Περαιτέρω , η υλοποίηση του έργου συνάδει με την αντίστοιχη
σκοπιμότητα και την γενική φιλοσοφία των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής
Κινητικότητας ( ΣΒΑΚ ) των δύο Δήμων , ενισχύοντας και
συμπληρώνοντας τα οφέλη τους , ενώ ο σχεδιασμός είναι σύμφωνος
και με τα οριζόμενα στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια ( ΓΠΣ ).
Αναμένεται το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και σύντομα θα
προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.
Η διαβούλευση για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων είχε τεθεί
σε δημόσια διαβούλευση έως τις 14/11/2023.
Ήδη η Περιφέρεια Αττικής, στην 11η Συνεδρίαση του Περιφερειακού
Συμβουλίου που έγινε στις 29/4/2024, με την υπ. αρ. 84/2024 απόφαση
Γνωμοδότησε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
(Μ.Π.Ε.) για την υλοποίηση του έργου “Μελέτες για το έργο παράκαμψη
Δ.Κ. Άνω Λιοσίων – Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω Γ΄ Τμήμα”
Έχει χαρακτηρισθεί , έργο εθνικής σημασίας και έχει ενταχθεί στον
προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ
τρέχουν οι απαλλοτριώσεις.
Το κόστος του έργου , σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις αγγίζει τα 55εκατ.
Ευρώ.
Τα έργο θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή του τελευταίου τμήματος ,
μήκους 1,4 χλμ. Της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω , μέχρι την Εθνική
οδό Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου
Σκαραμαγκά.
Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου στο Σκαραμαγκά θα υπάρχει
απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με την Λ. Σχιστού και θα συνδεθεί
με την Περιφερειακή Αιγάλεω.